Pompy wysokiego ciśnienia CR

Zajmujemy się regeneracją pomp wtryskowych wysokiego ciśnienia common rail takich marek jak: Bosch, Delphi, Denso, Siemens, Continental. W procesie regeneracji stosujemy części oryginalne lub wysokiej klasy zamienniki, przy użycie specjalistycznych narzędzi zgodnie z technologią i zaleceniami producentów.

 

GŁÓWNE PRZYCZYNY USZKODZEŃ POMP WYSOKIEGO CIŚNIENIA​

Złej jakości paliwo.

Olej napędowy, zawierający dużą ilość różnego rodzaju zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych powoduje złuszczenia, wytarcia powierzchni ze sobą współpracujących.

Pompa zaczyna opiłkować, rozsiewając opiłki (pył metaliczny) po całym układzie. Po pewnym czasie może dojść do zatarcia i pęknięcia elementów pompy oraz uszkodzeniu wtryskiwaczy.

Zanieczyszczony filtr paliwa.

Filtr paliwa ma za zadanie wyłapywać zanieczyszczenia i gromadzić je w sobie, ale także odseparowywać wodę z paliwa.

Wydłużanie czasu między wymianami lub montaż filtrów nie dedykowanych do danego silnika może doprowadzić do uszkodzenia pompy.

Zużycie eksploatacyjne podzespołów pompy.

Podczas pracy polegającej na wytwarzaniu dużego ciśnienia paliwa (do 2200 bar) elementy trące i wirujące ulegają naturalnemu zużyciu.

Eksploatacja

Coraz większe wymagania dotyczące mocy, osiągów, spalania, norm emisji spalin stawiane silnikom diesla doprowadziły do znacznego wzrostu stopnia zaawansowania ich budowy.
Pompy pracują pod ciśnieniami rzędu 2200 bar i wykonane są z bardzo dużą precyzją.
Kluczowym aspektem wpływającym na ich trwałość jest jakość paliwa.

porady

Należy tankować na sprawdzonych stacjach i wystrzegać się paliwa z niepewnych źródeł.
Unikać jazdy przy małej ilości paliwa w zbiorniku tak zwanej rezerwie i starać się tankować za każdym razem zbiornik do pełna.
Olej napędowy złej jakości nieraz można rozpoznać po wzroście zużycia paliwa, głośniejszej pracy silnika czy spadku mocy silnika. Ważnym aspektem jest też pamiętanie o terminowej wymianie filtra paliwa (tylko i wyłącznie oryginalne lub markowych producentów). Te trzy rzeczy powinny uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.

Diagnostyka i naprawa

Do charakterystycznych objawów uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia zaliczyć można:

  • brak możliwości odpalenia silnika
  • ciężki rozruch silnika
  • brak mocy silnika
  • nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów
  • zwiększona hałaśliwość silnika
  • dymienie na czarno.

Powyższe objawy, które w połączeniu z diagnostyką komputerową i po wykluczeniu innych możliwości, mogą wskazywać właśnie na niesprawność pompy wysokiego ciśnienia.
Należy pamiętać, że przyczyną takich objawów, mogą być także inne usterki dlatego też prawidłowo przeprowadzona diagnostyka jest bardzo ważna.
Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:

  • demontaż na części pierwsze
  • wizualna ocena wszystkich elementów także przy pomocy mikroskopu cyfrowego
  • wycena kosztów naprawy i kontakt z klientem
  • mycie wszystkich elementów pompy przy pomocy myjek ultradźwiękowych
  • montaż pompy wraz z wymianą uszkodzonych elementów i wszystkich uszczelnień wewnętrznych pompy zgodnie z technologia producenta
    test pompy na stole probierczym